lørdag 23. januar 2010

På by'n rimelig edru... Ja, det skjer.

Enkelte ganger tenker man at man skal ta det helt rolig, selv om det er lørdag kveld. Og ja, klokken har passert 7 søndag morgen, men allikevel var det en slik en kveld denne lørdagen. Nå bør det kanskje nevnes at undertegnede har en døgnrytme som muligens heller hører hjemme i de forente amerikanske stater, men så sitter man her da... Man kom egentlig hjem fra en ganske jovial tur på byen i 3-4 tiden og trodde man var ferdig for kvelden. Så sitter man i sengen og får telefon om at det er nachspiel like om hjørnet. Man blir jo med... Uansett... Eller "anyway" som det heter på språket til amerikanere.

Og kveldens/morgenens "anyway" er som følger:



Vær så god. Damien Rice sammmen med Lisa Hannigan. Damien Rice, som kanskje er det beste Irland har gitt musikkverden ( og ja, jeg vet U2 og Sinead O'Connor er fra Irland ) sammen med Lisa Hannigan leverer her faktisk en av mine favorittlåter. Og PS: Lisa Hannigan sitt album "Sea Sew" er absoltt å anbefale. Hun dukker nok opp i denne bloggen etterhvert.

Så tilbake til overskriften. På by'n rimelig edru. For det er jo en grunn til at jeg brukte det som overskrift. I kveld da jeg dro hjem fra by'n kjente jeg meg nemlig påfallende edru. Det er ikke ofte man drar hjem fra byen og tenker slik. At man har rett og slett tilbragt en kveld på byen og ikke drukket for mye. Men i kveld var det ganske så lekestue faktisk. Det synes jeg var ålreit, så skal fortsette med det. Sangen har forøvrig ingenting som helst med resten av innlegget å gjøre. Det er rett og slett bare en fin låt. Med to av mine favoritter. Takk for meg.


Frode Vincenzo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar