onsdag 3. februar 2010

Vi må ikke glemme... TV-serier fra fordums tid.

Jeg må innrømme at jeg til tross for at jeg studerer medier ikke er noen stor fan av å se tv-serier på fjernsyn. Enkelt og greit fordi det går så utrolig mye dårlig på tv for tiden. Derfor er det stort sett filmer jeg ser på. Det dukker jo heldigvis opp kvalitetsserier som "The Wire", "Sopranos", "Six Feet Under" fra tid til annen.

Men nå skal jeg skru tiden litt tilbake. Til da jeg vokste opp og kom hjem fra skolen og kikket på tv. For vi må ikke glemme gromseriene som gikk tilbake på 90-tallet.

Da tenker jeg at jeg begynner med det som på mange måter var et slags gjennombrudd for den nå ikke helt ukjente Johnny Depp, nemlig 21 Jump Street.





21 Jump Street handlet om en gjeng som stort sett infiltrerte ungdomsmiljøer, f.eks. på skoler. Serien finnes på dvd, og ja, jeg her Sesong 1 på dvd. Theme-låten blir forøvrig fremført av Holly Robinson som også spiller i serien. Hun dukket forøvrig senere opp i en annen serie som IKKE jeg kommer til å skryte av i dette innlegget, nemlig "Hangin' With Mr. Cooper". Den var dårlig den. Men Holly Robinson er ålreit da.


Ellers kan man ikke komme utenom Will Smith sitt store gjennombrudd som skuespiller, nemlig Fresh Prince of Bel-Air. Serien trenger vel neppe noen særlig introduksjon ettersom den gikk i reprise ca. 90 ganger på TvN. Men jeg velger her å minne om Carlton Banks ( spilt av Alfonso Ribeiro ) sine eminente dansekunnskaper.





Her er det bare å øve inn til neste gang man skal leke seg på dansegulvet.


I tillegg viser han også litt MJ-skill...




Ah, de gode gamle tider...

Frode Vincenzo

1 kommentar: