fredag 26. november 2010

Noen barndomshelter

Det er flere enn Kanye og vennene hans som har gitt ut album i høst. Det har også noen gamle helter som jeg egentlig har likt siden barneskolen, men som du på den tiden aldri hadde fått meg til å innrømme. Da likte man Scatman John og... øhm... Whigfield (som nå forsåvidt funker kun til nostalgiaturer. Scatman John. Ikke så mye Whigfield.)

Heltene jeg snakker om er nesten på alder med svigerforeldrene mine, og da jeg begynte å tenke på det så jeg plutselig for meg svigerfar som sanger i dette bandet. Det ble fryktelig rart.

For svigerfar, han er ingen punkrocker. Bandet heter nemlig Bad Religion. Og uten at jeg egentlig har hørt svigerfar synge veldig mye, så er jeg rimelig sikker på at det er best for alle involverte at det er Greg Graffin som tar seg av den vokale delen her. Punkprofessoren, som han også kalles, fordi han foreleser noen kurs på Berkeley når bandet ikke er på tour, har en stemme som egentlig bare har blitt bedre og bedre jo eldre han blir. Han har ikke sunget dårlig, men da Bad Religion begynte for mange mange mange år siden, så hørtes han veldig mye yngre ut.

Uansett, de kom med nytt album nå i høst. The Dissent of Man. Derfra kommer "The Devil In Stitches".



Og noen gamle slagere:

Drunk Sincerity fra 1996-albumet "The Gray Race"

Generator fra 1992-albumet Generator

Skyscraper fra 1993-albumet Recipe For Hate

Sorrow fra 2002-albumet Process Of Belief

Kos og klums.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar