torsdag 2. september 2010

Driv

Man kan fort få inntrykk av at vi bare er hip hop-hoder, eller har en forkjærlighet for slicke karer som synger smoothe sanger. Når vi ser på hva vi oftest linker til er det ikke så rart. Heldigvis stemmer det ikke det inntrykket helt. All ære til Dr. Dre og Snoop, men selv om vi er hardcore gategutter som er vant til champagne på Ulrikens topp eller dupping på bademadrass i Holtekilen, så er det ikke alltid vi føler det er oss de snakker til.

Da er det av og til greit med noen som har snublet i fuzzpedalen og bruker utestemme på plate. For eksempel Dave Grohl. Vår helt.

Ja, det er Dave Grohl, men jeg var litt langt unna, og har ikke innebygd håndvater på fylla, uansett hvor mye jeg skulle mene det selv.


Han og tulleguttene har laget VELDIG mye bra, men den med aller best driv er nå likevel denne. (Hvis noen vet hvor man får tak i t-skjorten han har på seg i denne videoen, eller hvis du vil på date med frode, send mail til: gategutter@gmail.com)



Da jeg var litt yngre hadde jeg en periode skateperiode. Da var læringskurven rimelig bratt når det gjaldt nye (for meg) band. Faktisk var jeg på min første konsert med Millencolin da jeg var 14. Akkurat de har jeg vokst fra, men det er noen band som fortsatt får seg en snurr på iTunes.









Så kommer en repost igjen da, men den passer godt inn her. En sang som blir bedre og bedre hver gang man hører den.



Det var det. For nå. Hej.

- Are

1 kommentar: